Det er årsmøte for IF Sturla orientering på Sturlahuset 20.3 kl. 19:00. Her er alle velkomne, og vi håper så mange som mulig blir med for å hjelpe til å dele meninger og forbedre klubben! Vel møtt! |
Idrettsforeningen Sturla ønsker at alle barn og unge skal få mulighet til å delta i idrettslaget vårt, uansett familiens økonomi! Sammen finner vi gode løsninger for deg og ditt barn!
Solidaritetsfondet
IF Sturla har et Solidaritetsfond som kan gi økonomisk støtte/fritak til barn og unge mellom 6-19 år som er medlemmer eller vurderer medlemskap.
Solidaritetsfondet i IF Sturla er til for å hjelpe barn og unge og familier som trenger økonomisk støtte i en utfordrende hverdag. Har du utfordringer med å betale? Du er ikke den eneste.
I Sturla skal alle barn og unge få være med, uansett familiens økonomi. Gjennom vårt Solidaritetsfond kan vi hjelpe til med treningsavgiften, utstyr, cupdeltagelse eller annet.
Du kan søke Solidaritetsfondet om:
1.Støtte til medlems- og aktivitetsavgiften (hel/ delfinansiering)
2.Cupdeltagelse(hel/delfinansiering)
3.Treningsutstyr(hel/delfinansiering)
4. Annet
Du sender søknaden til: Hovedstyremedlem Aud Ellen Brevik (aud.ellen69@gmail.com)
Søknaden må inneholde:
Navn på barnet/ungdommen:
Navn på søker:
Hva søker du støtte til:
Alle opplysninger blir behandlet konfidensielt, og ansvarlige i solidaritetsfondet har taushetsplikt.
Du kan også ta kontakt med lederen i din Sturla-gruppe (Orientering eller friidrett) for støtte og hjelp til å finne gode løsninger i en utfordrende hverdag.
]]>STURLISTER I ALLE ALDRE– VELKOMMEN TIL JULEGRØT! Det nærmer seg julemåneden og den årlige julegrøtkvelden i o-gruppa. Vi gleder oss!
Sted: Sturlahuset Tid: mandag 11. desember kl. 18.00-21.00. Huset er åpent fra 18.00, men grøten serveres fra 18.30 og utover. Påmelding: til Hanne-Kristin på mobil 97735618 eller på Facebook. Grøten bestilles 4/12. Gi også beskjed til Hanne-Kristin om eventuelle allergier.
Hva skjer på kvelden?
Ta gjerne med en liten gave pr. familie til utlodning. VELKOMMEN!
|
Er du fersk eller erfaren, ung eller gammel? Det er løyper for alle! Parkering: Landfalltjern Oppmøte: Ballklubbhytta. Start og mål på samme sted. Første start: kl. 18.00 Ta med: kompass og Emit-brikke. De som ikke har egen brikke får låne. Påmelding: helst her på Eventor innen 11/9 eller ved oppmøte innen kl 17.30. 8-12 gruppa kan melde på til Stine på Facebook. Her er inbydelsen: |
Her ligger treningsplanen for høsten. Vi håper å se så mange som mulig på trening! |
Her er treningsplanen for våren 2023. Vi håper å treffe mange på trening og løp! | Foto: Terje W. Pettersen |
Den 9. mars 2023 dro en stor gjeng (73 påmeldte fra klubben!) nedover til Danmark for både å løpe orientering og ha det sosialt! Det var god stemning på båten nedover, og alle nøt godt i bufeen. Da vi steg av båten fikk vi oss en overraskelse! Det lå 20 cm nysnø i Hirtshals! Vi ankom leilighetene torsdag kveld og la oss med forventning og spenning før helgens aktiviteter. |
Fredag var det duket for trening. De som trodde snøen var en drøm (dårlig eller god får man bestemme selv) ble overrasket da de så ut denne morgenen, for ute lå det fortsatt 15 cm med nysnø! Uten å bli skremt av dette kjørte vi nedover til Blokhus der alle fikk løpt den treningsbanen de selv hadde valgt. Her fikk både små og store prøve seg på det spennende danske terreng! Snøen gjorde det både enklere og vanskeligere ved at det kom mange tråkk, men stiene ble vanskelige å skille ut. Da vi var ferdige med treningen ble det snøballkrig på samlingsplass! Her var også både store og små med. | Kartutsnitt fra fortræningen Bane 2. Utsnittet viser både det spennende klit-terrenget og det vanskelige plantage-terrenget. |
Lørdag og søndag var det tid for henholdsvis langdistanse og mellomdistanse. Disse distansene gikk i terrenget Svinkløv. Snøen fortsatte å gi både utfordringer og hjelp. Lørdag kveld dro noen for å spise ute, mens andre valgte å holde middagen hjemme. Da det var tid for å dra hjem var det en gjeng slitne og fornøyde Sturlister som kom hjem. Så med det er det bare å si takk for oss denne gang, og at vi gleder oss til Nordjysk2dages 2024! | Kartutsnitt som viser noen strekk fra H12 på søndagen. Utsnittet viser det vanskelige terrenget, med spennende kurvebilde og tett vegetasjon. |
Årsmøte 2023 Det utsatte årsmøtet i o-gruppa avholdes på Sturlahuset tirsdag 21/3 kl 19. | |
Sted: Sturlahuset
Tid: mandag 12. desember kl. 18.00-21.00. Huset er åpent fra 18.00, men grøten serveres fra 18.30 og utover.
Påmelding: så fort som mulig i kommentarfeltet på Facebook eller på sms til Hanne-Kristin mob 97735618. Grøten bestilles 5/12. Gi beskjed til Hanne-Kristin om allergier.
Hva skjer?
Ta gjerne med en liten gave pr. familie til utlodning.
VELKOMMEN!
]]>
Drammen Mikrosprint Challenge 2022
DMC-22 er et morsomt og krevende løp med fokus på fart og spenning.
Tirsdag 24. mai 2022. Første start 18:15.
Helst innen kl.18:00 ved Bacheparken barnehage, Nedre Kiøsterudsgate 11, 3023 Drammen
Mikrosprintorientering på kart i stor målestokk for alle mellom 7 og 77 år. Inspirasjon er hentet fra Sverige hvor det gikk under navnet DX Deluxe.
Parkering:
I omkringliggende boliggater.
Arena:
I Bacheparken.
Oppvarmningsområde:
Da hele parken er å betrakte som løpsområde henvises deltagerne til den flotte gangstiene i retning vest mot Musøya båthavn.
Tegnet i 2017 noenlunde i tråd med sprintnormen i målestokk 1:1500 med ekvidistanse 0,5m og svarte nordlinjer.
Da terrenget er forholdsvis detaljfattig praktiseres ikke noe minstemål på hva som tas med på kartet.
Kartuskriftene er av topp kvalitet og er godkjent av Norsk orientering.
Den opprinnelige parken var på 80 mål. Av dette gjenstår nå ca. 30 mål som Drammen kommune kjøpte i 1923.
Parken ble planlagt av Hans Gude og anlagt i engelsk landskapsstil med kanal, spaserveier, broer, lysthus og parkmessig beplantning.
I tillegg kommer bebyggelse og parkeringsarealer tilhørende Drammen Helsehus.
Terrengbilder og kartutsnitt:
Prolog-løypa er 1320m lang med 17 poster.
Kartbytte
Startopplegg
Fri start i prologen men ikke senere enn kl. 18:30. I finalen starter deltagerne puljevis, de med best resultater i prologen startende sist.
Du får løpe finaleløypa selv om du ikke rekker frem i tide men ikke regn med å kjempe om premiene.
Det blir et nytt opplegg i 2022 som er åpen for alle og som består av:
Begge foregår mellom kl 1630 og kl.1800
Arrangøren lager en 3 km lang løype etter B/A -nivå med maks 10 poster som benyttes under både løpet og ved treningen. Det bør være løypevalg og noen poster bør ha holdepunkter og ledelinjer.
eller
Andersen mobilnr.93046206.
Terminlista legges ut på hjemmesiden til Buskerud Bedriftsorienteringskrets, sendes til klubber i området og legges ut på aktuelle facebooksider. Arrangøren legger resultatene ut på facebooksiden til «Bedriftsorientering Buskerud», og sender de til Øystein Andersen med mailadresse oystein.andersen37gmail.com
Vel møtt !
Øystein Andersen
Koordinator for Mandagsorienteringen
Her er terminlisten:
]]>